czwartek, 12 stycznia 2012

DIY: Baleriny - z potrzeby tworzenia ...

Z potrzeby tworzenia, powstały nowe baleriny. A może nawet z potrzeby odświeżenia starych, nieużywanych rzeczy i z pewnością z tęsknoty za wiosną! 
Tak naprawdę zamiarem moim było zrobienie sobie broszki. A powstały ... nowe/stare buty! Ku uciesze ekologów, metodą recyklingu. Buty, nienoszone, od dawna zalegały w mojej szafie (tak jak wiele innych par). Były jakieś takie, nijakie. Takie zwykłe "szmaciaki" do biegania. Jedne z pierwszych w kolejce do wyrzucenia podczas wiosennych porządków. A co do kokardek, no właśnie, miała to być broszka. A powstały kokardy do butów. Zrobiłam je ze starej, bardzo zużytej, również od dawna nie noszonej ... bawełnianej koszulki :) A pracy, tyle co nic!
I tak, zamiast wyrzucać stare, nienoszone buty i zużytą koszulkę przerabiać na szmatki, zrobiłam sobie buty. I nawet jeżeli miałabym założyć je góra dwa razy, myślę, że warto było.
No i muszę się pochwalić, że nie tylko sobie "odświeżyłam" buty. Zrealizowałam już kilka zamówień, od moich klientek, na ozdoby do butów. Co prawda były o wiele bardziej pracochłonne od moich bawełnianych kokardek, bo po pierwsze, robiłam je dla kogoś, więc musiały być solidne i nie rozpaść się przy pierwszej lepszej okazji, a po drugie, były bardziej skomplikowane i urozmaicone (bo co to są takie bawełniane kokardki, przy jakichś skomplikowanych koronkowych kompozycjach, które trzeba uszyć w ręku). Wszystkie pary po "odświeżeniu" wyszły świetnie. Taki recykling polecam wszystkim! Szczególnie, w te jakże piękne, zimowe (może bardziej jesienne) dni ;)






4 komentarze:

  1. kokardki ze starego t-shirta to rewelacyjny pomysł!
    eko w 100 procentach :)
    buty wyglądają szałowo, oby więcej takich pomysłów.

    P.S. kiedy będą zdjęcia z innymi "odświeżonymi" butami??

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciszę się, że się podobają! A zdjęcia z odświeżonymi (nie tylko butami)już niebawem! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. no to teraz będę stałą obserwatorką Bloga! :D
    uwielbiam!!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję! Cieszę się, że się podoba! :)
    Zapraszam do obserwowania mojego Bloga, mam nadzieję, że razem miło będziemy spędzać wolne chwile :)

    OdpowiedzUsuń